سرخط خبرها

ویدئو | روایتی از زائران مشهدالرضا (ع) در آستانه شهادت امام رئوف | در مسیر عاشقی

در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع)، خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از زائران و مجاورانی است که به سوی حرم مطهر رهسپار شده‌اند. شور و حال این حضور را ببینید.
  • کد خبر: ۱۸۴۳۱۸
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

اینجا ببینید:

در آستانه سالروز شهادت امام رافت و مهربانی، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از افرادی است که برای عرض تسلیت و تجدید عهد، به سوی حرم مطهر رهسپار شده‌اند؛ از رائران سفر اربعین و زیارت سید و سالار شهیدان گرفته تا جاماندگان اربعین و زائران هرساله حرم مطهر و زیارت اولی ها  گرفته تا مجاورانی که به زیارت ولی‌نعمت خود آمده‌اند.

اینجا با وجود آن که زبان ها و گویش‌ها متفاوت است، اما حرف ها یکی است. زیارتی که آن را حج فقرا می‌نامند و ثواب آن را با هزار حج مقبول برابر دانسته‌اند. گام‌ها به سوی حرم و نگاه ها به سوی گنبد طلا است. چشمها از دور و نزدیک سخن می گویند و قطرات اشکی است که از گوشه چشمان به روی صورت ها می لغزد.

این حال خوب، فقط مختص به زائران نیست. جمع زیادی از زائران و مجاوران هم هستند که برای خدمت به دیگر زائران کمر همت بسته‌اند و در کنار زیارت، طعم خوش  «خدمت» را تجربه می کنند و مستثنی از این حال و هوا نیستند.

در تمام طول مسیر، هر کس به آن میزان که از دست او بر آمده، پا به میدان گذاشته و گوشه ای از خدمت را عهده دار شده است. یکی با ویلچر، زائر ناتوان و سالمند را تا حرم همراهی می کند. دیگری به میزان وسع و توان، آب و شربت تهیه کرده و در کنار خیابان از زائران پذیرایی می کند. دیگری موکبی بزرگ برپا کرده و زائران را اطعام می کند. دیگری با واکس زده کفش زائر، گرد سفر از کفشان او می گیرد.

حضور پرشور مردم در این مسیر، وصف ناپذیر است و در قالب کلمات نمی گنجد. اما در مجموع، جلوه هایی از همراهی و همکلامی در این مسیر عاشقی برپا است.

خوشا به حالشان و زیارتشان مقبول حق...

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->